Kassettböcker -olika typer av inläsningar

Flera av mina böcker finns även som kassett- eller ljudböcker. Dels ”Brev från nollpunkten” (inläsning av Thorsten Wahlund), Dels ”Förflutenhetens landskap” (inläst av mig själv). Båda innehåller ett urval texter. Det finns även ett urval ur det sistnämnda urvalet, betitlat ”På slagfältet vid Verdun, och andra historiska nedslag” – se till vänster.

Under hösten kommer dessutom en inläsning av ett antal texter ur min nya bok, ”Den oövervinnerlige”. (Igen görs inläsningen av någon annan. Jag tyckte det var oerhört svårt att läsa in min egen text. Jag läser dem alltid högt för mig själv, löpande, när jag skriver, så det handlar inte om det – även om mina texter rymmer av rader av inskott som inte fungerar i en uppläsning; de är i regel bortrensade. Problemet var att jag slirade, sluddrade och hakade upp mig till den grad, att jag började tvivla om utgången.) Samtliga dessa ljudböcker ges ut av Bonnier Audio, och går att få tag på i bokhandeln.

ljudbok